V práci väčšina z nás trávi pomerne veľké množstvo času nášho života, a preto je dôležité, aby sme sa v pracovnom prostredí cítili príjemne. Pomôcť vám k tomu môže vkusne zariadená kancelária, v ktorej zvýšite svoje pracovné nasadenie. Ako si ju zariadiť?
Tipov, ako si zariadiť vašu kanceláriu, nájdete dnes na internete skutočne mnoho. Všetky však začínajú nastavením vízie, ktorú by mala vaša kancelária mať.
Ešte predtým, ako sa rozhodnete začať nakupovať všetok nábytok a PC stoly do vašej kancelárie, porozmýšľajte nad tým, čo by kancelária mala o vás, alebo vašej firme hovoriť. Určením jasnej vízie si uľahčíte množstvo práce pred samotným zariaďovaním kancelárie.
Spíšte si kancelárske potreby
Víziu máme určenú, prichádza na rad premýšľanie nad tým, aký nábytok a kancelárske potreby budete do vašej kancelárie potrebovať. V tomto prípade vám odporúčame napísať si podrobný zoznam základných kancelárskych nástrojov, tak aby ste na nič nezabudli. Okrem nábytku by mal tento zoznam obsahovať aj prístroje, ktoré potrebujete k výkonu svojej práce, ako napríklad počítač.
Dbajte na kvalitný PC stôl a stoličku
Ak väčšinu vašej práce trávite za počítačom, vyčleňte si mimoriadny čas nad výberom kvalitného PC stolu. Odporúčame sa pozerať po PC stolíkoch s dostatočným úložným priestorom, na ktorý sa vám okrem počítača zmestí aj nejaká dekorácia či písacie potreby. Pri výbere farby stavte na neutrálnu bielu či kombináciu bielej a dreva, ktorou rozhodne nič nepokazíte.
K pracovnému stolu neodmysliteľne patrí aj kvalitná stolička, ktorá by vám mala vyhovovať veľkosťou aj rozmermi opierky či sedadla, ktoré by malo byť pohodlné a anatomicky tvarované.
Zdroj obrázka: ImageFlow / Shutterstock.com
Vybudujte si oddychovú časť
Moderné kancelárie sa dnes bežne rozdeľujú na takzvanú pracovnú a oddychovú časť. Miesto, kde si vy alebo vaši zamestnanci môžu oddýchnuť, porozprávať sa s kolegami a načerpať nové sily, je mimoriadne dôležité. Prispieva totiž k lepšej pracovnej atmosfére a kultúre celej firmy.
Základom tejto oddychovej sezóny je pohodlná moderná pohovka, na ktorú si môžete sadnúť a na chvíľu si oddýchnuť od pracovných povinností.
Klientske centrum
Pohovky však neslúžia len na oddych, ale častokrát bývajú v kanceláriách využívané aj ako zariadenie klientskeho centra, kde sa uzatvárajú dohody s vašimi obchodnými partnermi a potenciálnymi klientmi.
Nezabudnite na dostatok svetla
Dispozičné riešenie kancelárie je taktiež mimoriadne dôležité a pri jej zariaďovaní a rozmiestňovaní nábytku, by ste nemali zabudnúť aj na dostatok prirodzeného svetla, ktoré je pri pracovnom výkone mimoriadne dôležité.
Zdroj obrázka: ImageFlow / Shutterstock.com
Úložný priestor
Pri vašej práci budete určite potrebovať aj dostatok úložného priestoru na rôzne dokumenty. S tým vám môžu pomôcť šikovné šuplíkové skrinky, ktoré môžete umiestniť hneď blízko vášho stola. Poličky či regály, kde si odkladáte svoje veci by mali byť v blízkosti vášho pracovného stola pre udržanie poriadku a celkového systému v dokumentoch.
Nezabudnite na doplnky
Okrem samotného nábytku sú dôležitou súčasťou kancelárie aj rôzne doplnky, ktoré umocňujú atmosféru v celej kancelárii a dodávajú jej potrebný šmrnc. Jedným z takýchto doplnkov sú obrazy na stenu, ktoré sa pre mnohých vašich pracovníkov, ale aj pre vás môžu stať určitou formou inšpirácie a motivácie.
Slová na záver
Ako sami vidíte, zariaďovanie kancelárie nie je taký jednoduchý proces, ako sa to môže na prvý pohľad zdať. V prípade, že chcete vytvoriť skutočne vkusné a inšpiratívne miesto na prácu pre vás či váš tím, určite si každý nákup nábytku do vašej kancelárie dobre premyslite. Držíme vám palce.