sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 1 uvod

 

Na hlavnej promenáde malajzijskej Kuala Lumpur stojí obchodné centrum Starhill s neprehliadnuteľnou fasádou. Existujúca budova bývalého nákupného centra bola nahradená fasádou s krištáľovým povrchom zo sklenených a kamenných panelov.

 

sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 1

 

Ľahká oceľová, kamenná a sklenená fasáda je prvou svojho druhu v Malajzii, ktorá zahŕňa špičkovú technológiu fasád od francúzskeho inžiniera RFR, tímu, ktorý tvoril aj známu ikonickú pyramídu v parížskom Louvre.

 

sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 2  sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 4 

 

Architekt Stephen Pimbley, ktorý je autorom návrhu, svoju realizáciu popisuje takto: „Na rozdiel od mnohých obchodných centier v Kuala Lumpur orientovaných na ulicu je naša fasáda Galérie Starhill pevne spojená s verejnou sférou a vytvára silné vizuálne spojenia pozdĺž celej ulice. Táto fasáda pripomína „mokré drapérie“ starodávnych sôch Grécka a Ríma a nádherne vypracované šaty, ktoré sa predávajú vo vnútri galérie." 

 

sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 3

 

Lomená variácia pevnosti a priehľadnosti úplne transformuje pouličnú fasádu existujúcej budovy a dáva jej novú neprehliadnuteľnú identitu. Návrh budovy oslavuje svoj vzhľad vo vzájomnej symbióze s týmto mestom.

 

sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 4

 

Nákupné centrum má tri podlažia a pozostáva z dvoch hlavných budov prepojených mostom vo výške prvého podlažia. Obvodový plášť budovy je vytvorený len z najkvalitnejších a najvyhľadávanejších materiálov, čo rezonuje s dôležitosťou a vysokou kvalitou značiek, výrobkov a zážitkov, ktoré sú k dispozícii návštevníkom vo vnútri galérie.

 

sephora kuala lumpur malajzia azia obchod centrum architektura 6

 

Krištáľová fasáda galérie Starhill a pavilónu Sephora účinne vytvorili novú identitu celej budovy ako obchodného centra a potvrdili jej pozíciu popredného cieľa luxusného nakupovania v juhovýchodnej Ázii.

Pripravila: Petra Adamcová
Foto: Archdaily, Starhill