ceo office 4 uvod

 

Máloktorá kancelária musí byť vybavená tak všestranne, ako tá, ktorá patrí riaditeľovi spoločnosti. Musí reprezentovať osobnosť, ducha firmy, byť pripravená na väčšie návštevy a popritom všetkom poskytovať svojmu majiteľovi súkromie pri jeho vlastnej pracovnej činnosti. V tretej časti nášho seriálu Office Now sa venujeme miestu, ktoré nemusí vyzerať tak vážne, ako si ho väčšinou predstavujete. 

 

O tom, ako zariaďovať tieto priestory sme sa zhovárali aj s interiérovou dizajnérkou, Simonou Šándorovou počas nedávneho veľtrhu Nábytok a Bývanie. V roku 2016 založila spoločnosť Feel Home Factory s víziou vytvárať vkusné, charizmatické, funkčné a elegantné riešenia v oblasti interiérového dizajnu. Nové výzvy, ktoré prináša jej profesia, ju nedesia. Naopak, umožňujú jej nachádzať presahy medzi jednotlivými oblasťami interiérového a produktového dizajnu. A hoci sa dlhodobo venovala prevažne rezidenčným objektom, projekt veľkej administratívnej budovy ju nadchol a s radosťou sa ho chopila.  A nadšený bol takisto klient. 

 

Mal klient konkrétnu predstavu o tom, ako by mal byť stvárnený jeho kancelársky priestor

 

V navrhovaní sme mali úplne voľnú ruku. Nakoľko to bola už druhá zákazka od toho istého klienta, presne som vedela, čo by sa do zariadenia interiéru hodilo tak, aby to danú osobu vystihovalo. Je to business casual, no zároveň nechýba, pre nás typický, glamour. Sú tam samozrejme veci, ktoré vystihujú náš rukopis, pritom patria ku klientovi a zakaždým, keď vstúpite do jeho interiéru, cítite, že je v ňom zanechaná črta jeho charakteru.

 

feel home factory simona šandorova administrativny objekt boss office

Foto: Fell Home Factory 

 

Glamour pre mužov v čiernom: V administratívnom prostredí, ktoré navrhla interiérová dizajnérka Simona Šándorová a jej tím Feel Home Factory, je vystihnutá povaha riaditeľa prostredníctvom všetkých detailov. Na mieru vytvorený nábytok nesie rukopis dizajnérky. 

 

feel home factory simona šandorova kancelária raum3

 Foto: Feel Home Factory

 

 

Než sa zameriame na šéfovskú stoličku, pozrime sa na celý priestor komplexnejšie. Pretože tým najdôležitejším, čo by vám v takomto prípade nemalo ujsť, je celkom esenciálna vec. A dá sa povedať, že je najluxusnejšia a najdostupnejšia zároveň. Ide totižto o prázdny priestor. Vytvoriť kanceláriu, kde nevzniká echo a zároveň ňou vzbudzovať dojem majestátnosti, si vyžaduje veľmi triezvu prácu so zariadením. No veľmi veľa môžete docieliť správnou voľbou farieb. Predovšetkým pri výbere koberca sa snažte vyhýbať extravagantným vzorom. Akokoľvek vás to bude lákať ku kúpe extravagantného a drahého ghomu či nainu, buďte opatrní. Drahý koberec sa môže veľmi rýchlo zničiť a investícia sa nemusí vonkoncom vyplatiť. Zamerajte sa radšej na ľahkoúdržobovú krytinu prípadne metrážový koberec, ktorý bude v súlade s farbou stropu. Priestor vďaka tomu opticky zväčšite a prostredníctvom jednotného tónu ho aj opticky ucelíte. 

 

 

ceo office 2

 

Nemenej dôležitá je zvukotesnosť. Aby konateľ firmy a jeho spoločnosť neboli rušení vonkajšími vplyvmi, je nutné dbať na to, aby okná a prípadné sklené priečky poskytovali dostatočnnú akustickú izoláciu. Pracovný stôl a zónu rokovacieho salónika orientujte čo najďalej od zvyšnej časti administratívneho priestoru, kde sa sústreďujú iní pracovníci. Tým umocnite privátnu zónu na maximum a aj v prípade, že sa u šéfa ocitne ktorýkoľvek zo zamestnancov, diskrétnosť celej situácie bude zaručená. 

 

Na pracovný stôl sme sa spýtali aj Renáty Xeničovej zo spoločnosti Remart3. Svoj vzťah k organickým tvarom, ktoré sú pre dizajn spoločnosti Remart3 charakteristické, nepoprela ani v prípade zariaďovania vlastného pracovného stola. "Pracujem striedavo. Môj pracovný stôl  v pracovni je veľmi dominantný. Osobne som si ho navrhla a vytvorila z dvoch častí, ktoré do seba zapadajú. Na pracovnej doske sa nachádzajú skôr šanóny a papiere, týkajúce sa projektov,"  popisuje. 

 

ceo office 4

 

 

Ak budete pri tvorbe vlastnej kancelárie uvažovať, čím začať, myslite na to najdôležitejšie. Dosiahnutie harmónie. Harmonické prostredie poskytuje viac príležitosti pre nadviazanie produktívnej komunikácie, nachádzanie riešení, ktoré sú priaznivé pre všetky strany, ako aj budovanie dôvery medzi konateľom firmy a obchodnými partnermi. 

 

 

ceo office 1

 

 

Postavenie v hierarchii vnímame priirodzene očami. Veľkosť, výška, hrúbka či dokonca grafické znázornenie kvantity sú vo všetkých ohľadoch ukazovateľmi, ktoré nám pomáhajú selektovať to, čo pre nás niečo môže mať hodnotu a čo nie. Ani v prípade kancelárskej stoličky to nie je inak. Vysoké operadlo s nastaviteľným krčným podhlavníkom je nevyhnutnosťou, ktorá môže byť zdanlivo zanedbateľným detailom. Nejde však o nijaké klišé, ale o pravidlo, ktoré by ste mali dodržať. Konateľ spoločnosti je ten, kto by mal vzbudzovať rešpekt bez ohľadu na to, či sedí, stojí, alebo je odvrátený chrbtom. Za žiadnych okolností sa preto nesnažte pristupovať k tejto položke tak, aby bola v súlade prípadného neformálnej firemnej kultúry spoločnosti.

 

ceo office 3

 

 

Aj napriek našim radám je zariadenie kancelárie vecou vzájomnej komunikácie a pokiaľ ste vy sami v úlohe konateľa a hľadáte niekoho, kto by Vám dokázal zariadiť pracovňu správne, pár vyššie zmienených rád na začiatok bude určite užitočných aj pre vás. 

 

Text: Ján Krajč

Foto: Feel Home Factory, Office Snapshots