Výstavisko v Paríži sa počas minulého týždňa stalo miestom, kam sa upierali všetky pohľady milovníkov dizajnu. Tradične sa predstavili etablované značky spolu s najnovšími kolekciami. Nechýbali ani konferencie a pavilón venovaný dizajnérovi roka bol tentokrát venovaný Agore súčasného parížskeho dizajnéra Ramyho Fischlera. Lenže už prvé dni udávali celkom iný štýl, ktorý sa ani zďaleka neponášal na ten francúzsky. Expozície ukrajinských dizajnérov a ateliérov zaujali totiž zástupy záujemcov.
V samostatných zoskupeniach sa prestavili na stánku Ukrainian design brands a na prehliadke Le Off, tentokrát pod hlavičkou Maino Design. Celkovo mohli návštevníci spoznať práce viac ako desiatky kreatívnych dvojíc a novo vychádzajúcich talentov na európskej scéne. Najvýraznejší úspech zaznamenal predovšetkým Ihor Skrypnyk. Tento kyjevský dizajnér a zakladateľ architektonické štúdia zapôsobil na medzinárodnú odbornú verejnosť do takej miery, že sa zaradil medzi desiatku finalistov v súťaži Rado Star Prize, vyhlásenej počas prehliadky Maison & Objet.
Zdroj: Ihor Skrypnyk/Behance
Toto umiestnenie si vyslúžil vďaka návrhu svietidiel v rodine Moon. Aj napriek tomu, že kinetické tienidlo nie je v svetelnom dizajne nijakou novinkou a medzi inými ich predviedli vo svojich modelov Eclisse Vico Magistretti či Mathias Hahn v modeli Theia, nemožno poprieť formálne stvárnenie lampy, ktorá dokázala stelesniť dva aktuálna trendy. Skrypnyk dal modelu výrazne pretiahnutú formu a tým ho posunul do suprematistického štýlu. Zároveň pritom využil meď, ktorá pretrváva už druhú sezónu po sebe v moderných interiéroch.
Zdroj: Instagram @noomhome
Pozornosť sa však ušla aj lampám a vázam z kolekcie Suprematic, ktoré navrhla pod hlavičkou vlastného štúdia NOOM Kateryna Sokolova. V tejto debutovej kolekcii sa zachovala geometrická forma, pretiahnuté tvary a dôraz na perspektívu. Ako prezrádza Sokolova, v kolekcii sú prítomné vplyvy abstraktného maliara Kazimira Malevicha. Aj keď sa počas prehliadky predstavilo štúdio Noom kolekciou geometrických lámp, rovnako pôsobivá je edícia oceľových povrchov, ktoré Sokolova spolu s tímom profesionálov podrobuje povrchovej úprave. V konečnom dôsledku vznikajú v tomto štúdiu úchvatné patinované a oxidované textúry. Tie štúdio vyrába pre významné svetové značky, zamerané na produkcii vybavenia do interiérov.
Zdroj: Grid-idea
Pavel Petrov v spolupráci so štúdiom Zegen navrhol oceľovú knižnicu, ktorú pomenoval ako UFO. Motív vesmírnej lode sa rozhodol poňať z pohľadu tvaroslovia fiktívnych lietajúcich strojov filmových predlôh a jednotlivé police navrhol ako výstupné mostíky. Charakteristickým príznakom väčšiny súčasných ukrajinských dizajnérov je strohosť. Nie je to celkom minimalistická estetika. Materiály sa kombinujú, formy sa predlžujú a často znásobujú. Tieto kvality preukázal aj ďalší kreatívny tím. V asociácii ukrajinských dizajnérov sa ocitlo aj štúdio Hochu rayu, založené bratmi Kyrylivovými. Pod značkou Grid/ predstavili sériu nábytku s rovnakým formálnym východiskom. Z totožnej konštrukcie navrhli Yuriy a Vitaliy stojanovú lampu, vešiak na kabáty aj barový pult. Kopírujúc vzhľad stožiara vysokého napätia, navodzuje štúdio svojím dizajnom diskusie na širšie socio-ekonomické súvislosti, ktorými sa zaoberajú aj iní dizajnéri z niekdajšieho Sovietskeho zväzu, vrátane Goshu Rubchinskeho, Demnu Gvasaliu či Harryho Nurieva.
https://www.toptrendy.sk/trendy/veltrhy/1220-na-maison-objet-prekvapili-dizajneri-ukrajiny#sigProId26e06e62fc
Viac trendov
Butik Céline v Miami vypĺňa nebesky modrý mramor
Crosby Studios šokovalo kuchynskou linkou s graffiti