16. 6. 2016

Renesancia nábytkárskej výroby u nás prináša so sebou aj boj o zákazníka a bojuje sa zbraňami v podobe kvality či originality. Čo znamená výraz poctivá slovenská výroba? Túto otázku sme položili štyrom etablovaným firmám.

 

Tomas MasarykTomáš Masaryk, referent marketingu firmy Decodom

Ako dlho pôsobí firma Decodom na našom trhu?
Minulý rok sme oslávili pätnáste narodeniny. Počas tohto obdobia sme sa vyprofilovali na výrobcu a predajcu nábytku na báze drevotrieskovej dosky a vákuovo lisovanej fólie. Hlavným cieľom spoločnosti Decodom je ponúkať komplexné riešenia pri zariaďovaní interiéru. Bohatá ponuka sortimentu umožňuje zákazníkom zariadiť kuchyňu, obývačku, jedáleň, spálňu, detskú izbu, predsieň, pracovňu alebo kúpeľňu. K nábytku, samozrejme, patrí odborné poradenstvo a to ponúkame na vysokej úrovni. Momentálne zamestnávame 1 300 pracovníkov.

Čo pre vás v praxi znamená oživovanie nábytkárskej tradície na Slovensku?
Nábytkárska tradícia je veľmi úzko spätá s našou firmou. Výrobné priestory sú na tom istom mieste, kde bola kedysi známa československá značka Mier. Technologické zariadenia sa, samozrejme, zmenili, ale ambícia vyrábať nábytok šitý na mieru slovenskému zákazníkovi zostala. Pri výbere dodávateľov vždy zohľadňujeme aj slovenský pôvod. Táto forma spolupráce nám vyhovuje. V regióne Topoľčian tiež podporujeme miestnych dodávateľov. To je oživovanie tradície.

 

Poctivá slovenská výroba – nie je to v súčasnosti oxymoron?
Z nášho pohľadu určite nie. Aj keď verím, že je veľa zákazníkov, ktorí nie vždy vnímajú, že aj slovenské je kvalitné. V našej oblasti je veľmi úzko spätý dizajn výrobku s jeho výrobou. Preto je veľmi veľký rozdiel medzi dvoma vizuálne rovnakými skrinkami. Záleží, akou technikou je skrinka vyrobená a aké sú použité materiály. Našou prioritou je mať poctivé materiály, kvalitnú technológiu a špičkový dizajn. Ak sú tieto parametre dodržané, bude platiť, že slovenské výrobky sú poctivé.

 

 DSC0871 RADUZA vanilka VANILKA     DSC1212 RADUZA vanilka VANILKA     DSC2051 RADUZA vanilka VANILKA

 

 

Ktoré tri míľniky v histórii firmy by ste vyzdvihli?
Prvé rozhodnutie bolo nutné spraviť hneď pri začiatkoch Decodomu. Firma nevznikla na „zelenej lúke“, ale nadviazala na tradíciu výroby, ktorá siaha až do roku 1912. Pri vzniku značky Decodom bolo dôležité sa rozhodnúť, či pokračovať vo výrobe nábytku z masívu. Rozhodnutie pre výrobu z aglomerovaných materiálov bolo správne. Druhým rozhodnutím je začiatok budovania vlastnej obchodnej siete. Dnes prevádzkujeme 24 vlastných predajní po celom Slovensku. Zákazníkom je k dispozícii aj e-shop. Maloobchodný predaj tvorí významný podiel v hospodárskych výsledkoch celej spoločnosti. Tretím míľnikom bolo zvládnutie ekonomickej krízy, ktorá sa prejavila v každej oblasti. Podarilo sa nám vydržať a nestratiť pozíciu, ktorú sme našou prácou dosiahli. Zistili sme, že na každú krízu existuje riešenie, aj keď nie je vždy jednoduché a viditeľné na prvý pohľad.

 

Slovenské remeslo z pohľadu Miroslava Marka. 

Text: Sláva Štefancová
Foto: archív redakcie a opýtaných