stanok uvod nabytok a byvanie nitra 2018 mediast

Týždeň po tom, čo sme sa rozlúčili s nitrianskym výstaviskom, prinášame niekoľko postrehov a informácií o tom, čo ako návštevníci nikdy neuvidíte. Preneste sa do zákulisia príprav výstavnej expozície vydavateľstva, odhaľte jeho tajomstvá a verte, že tak, ako to býva pri každom projekte, aj táto realizácia so sebou priniesla nečakané situácie. Ako sme si s nimi poradili?

 

Zrejme si nemusíme hovoriť, že skutočnosť sa od reality často líši. Aj naše predstavy o stánku boli na samom začiatku, v čase príprav, plné rozdielností, ktoré sa v konečnej finálnej podobe zmenili, či dokonca stratili. Menili sme pozície svietidiel, rozmiestnenie produktov, pútačov, ba aj postavenie predajných stojanov. Naše spoločné dielo bolo synergiou tvorenou viacerými tvorivými silami a jednou z nich bol aj dizajnér Martin Fialka, ktorý objasňuje dizajn celej expozície nasledovne:

 

stanok mediast nabytok a byvanie

 Miesto, na ktorom sa stretli štyri tvorivé sily a pracovníci nášho vydavateľstva s návštevníkmi. Rozloha stánku sa rovnala priemernej obývacej izbe. Napriek tomu sa tu počas štyroch dní vystriedali tisícky návštevníkov. 

 

"Keďže každá spoločnosť mala svoje špecifické produkty, bolo treba stánok nazónovať tak, aby nevyznieval ako prázdny a bol napriek tomu rozmanitý a zaujímavý. Prvá zona bola podmienená prvým stykom so zákazníkmi a tvorili ju barové recepčné pulty a sedací nábytok spoločnosti Daško nábytok, ako aj produkty spoločnosti Primalex, ktorý doplnil klientske mäkké sedenie nástennou mozaikou farieb v hrejivých odtieňoch. Na stene tak vznikla zaujímavá inštalácia, ktorá ozvláštňovala celú expozíciu,"  objasňuje Fialka.  Ako tvorivý riaditeľ a konateľ spoločnosti Design MF naviac odprezentoval produkty firmy, ktoré sú charakteristické zručným a moderným spracovaním masívneho dreva.

 

príprava stánku

Prípravná fáza stánku. Zostáva ešte 20 hodín do otvorenia veľtrhu. Pracovníci menia pozície jednotlivých pultov, Zachovaný zostáva hlavný portál . Predajné stojany a propagačné pútače sa na miesto dostávajú o niekoľko dní neskôr. 

 

 

"Špecifické požiadavky boli kladené na to, aby vynikol priečny rez dreva. Prezentácia bola tvorená tromi základnými produktmi – dlažbou, obkladom a nábytkom. Tieto tri základné prvky sme vnímali ako základnú platformu, z ktorej možno vytvoriť nový finálny produkt, vešiakovú stenu, strop, kvetináč a ďalšie. Ďalej tu bol krajinkový obklad, vďaka ktorému sme mohli v celej expozícii vytvoriť kontakt s prírodou. Vhodne zvoleným nábytkom sme dodali stánku atmosféru tepla a dizajnovo riešeného domova. Tieto prvky sú pre potenciálnych zákazníkov veľmi inovatívne a dodávajú interiéru, alebo exteriéru originálne novum z materiálu, ktorý je produktom matky prírody," uzaviera Fialka. Špalíková dlažba, poskytujúca chôdzu pre zdravý vývoj chodidiel, bola demonštrovaná na bočnej strane stánku a návštevníci sa k nej mohli dostať bezprostredne po vstupe do pavilónu. Sídlili sme totižto strategicky pri druhom hlavnom vstupe. 

 

V samotnom srdci stánku sa nachádzala moderná kuchynská linka Piana odspoločnosti Arredo3, ktorú do nášho stánku dodala firma Nara Design. S pani Ivonou Caponi sme sa porozprávali o tom, čím je táto vystavená linka výnimočná. "Jedná sa o bezúchytkový model kuchyne v kombinácii dýhovaných dvierok vo vintage prevedení a dvierok z lakovaného skla na hliníkovom ráme. Veľmi aktuálna je tiež sivá farba, kombinovaná s lakovaným drevom, ktoré pôsobí pôsobí moderne a zároveň prirodzene," vysvetľuje a otvára pritom spodné dvierka linky. Zatvárací, poloautomatický systém, uzaviera všetky krídla sám. Nehlučne, pomaly, vždy spoľahlivo.

 

 

nara arredo piana nabytok a byvanie

 

 

Celú linku dopĺňa jedálenským stolom s modelom stoličiek, ktoré reagujú na severský dizajn, viditeľný počas veľtrhu u ďalších vystavovateľov. To je neklamný znak toho, že trend hygge prenikol do produktového portfólia väčšiny našich lokálnych producentov a zároveň tak nadviazal na celoeurópsku líniu moderného vybavenia domácnosti. 

 

remart3 drevený nábytok

Zhoda náhod: Plným príbehov bol nielen stánok, ale tiež dizajn produktov, ktoré predstavovali naši partneri. Napríklad drevený nábytok z dlhovekých stromov, ktoré majú svoje príbehy zapísané v letokruhoch, nám predstavila spoločnosť Remart3, susediaca v tom istom pavilóne, hneď po tom, čo navštívila stánok nášho vydavateľstva. 

 

 

Stánok však neslúžil len pre vás, našich čitateľoch, ale takisto pre obchodné rokovania s našimi partnermi. Preto sa po celú dobu na našom stánku ocitali zaujímavé osobnosti, plánovali sa exkluzívne partnerstvá a s tým súvisiace predstavovanie noviniek, o ktorých bude v najbližších vydaniach našich magazínov, ako aj portálu Toptrendy ešte reč. Nechýbali významné dizjanéri z tých najlepších nábytkárskych spoločností, predstavitelia nadnárodných spoločností, obchodný manažéri a marketingoví riaditelia. Aby náš stánok mohol vyhovieť požiadavkám pre B2B aj B2C klientelu, strategické umiestnenie stola bolo nevyhnutné. A o stole bola reč aj pri jednom z našich rozhovorov, ktorý Vám prinášame v najnovšej časti seriálu Office Now. 

 

 

Text: Ján Krajč 

Foto: Kristián Maslák, Nara