DSC 0937 tit

Na Slovensku je podľa štatistík vyše 1500 správcov. Koľko z nich je však naozaj dobrých a čo znamená byť dobrým správcom? Vedieť sa odlíšiť a zároveň byť moderný a progresívny? Byť odborný a spoľahlivý profesionál? „Odpoveďami môžu byť len každodenná snaha o to najlepšie a citlivé vnímanie potreby klienta zo správcovskej strany,“ hovorí konateľ a majiteľ spoločnosti JUDr. Jozef Štora a dopĺňa: „Projekt spoločnosti Contesta, s.r.o. je už druhou správcovskou spoločnosťou, ktorú vlastním a rozdiel medzi vnímaním toho, čo je dobrý správca a čo nie, je priepastný,“ vysvetľuje pán Štora a spomína na začiatky firmy: „Na začiatku sme boli dvaja spoločníci, ktorí hľadali názorový konsenzus a na mravenčiu prácu a zavádzanie noviniek neostával dostatok času ani priestoru. Svojho času sme boli dobrí, ale vývoj ide vpred aj v tomto segmente. Contesta, s.r.o. je postavená na základoch, vychádzajúcich nie z naivnej predstavy o dobre, ale praktických skúseností z vyše 15 ročnej práce v oblasti správy nehnuteľností. Vyhľadávanie novátorských prístupov a rozsahu služieb musí kráčať ruka v ruke so spektrom klientov. Každý správca má v objektoch aktívnych aj pasívnych vlastníkov, internetových znalcov aj ľudí, ktorí s ním nepracujú. Každý správca získava objekty do správy výberov jestvujúcich vlastníkov alebo zadaním od developera,“ dopĺňa JUDr. J. Štora a vysvetľuje, že klienti očakávajú od výkonu správy široké spektrum splnených požiadaviek – pokojné bývanie s minimom schôdzí, vysokú mieru samostatných právomocí správcu, najnáročnejšie online služby s maximálnou kontrolou hospodárenia správcu, či vysoko profesionálne doplnkové služby, akými sú upratovanie bytov, kultivačné práce v exteriéroch, či domáci servis.

DSC 0937
Na ceste k dokonalej správe
Na otázku, či je Contesta, s.r.o. na ceste k dokonalej správe objektov, majiteľ JUDr. J. Štora odpovedal: „Jediné, čo je možné s absolútnou istotou potvrdiť, je, že zhmotňujeme našu, vyššie spomínanú predstavu o ideálnej správe objektov. Je však potrebné zdôrazniť, že nejdeme cestou veľkej diferenciácie služieb pre rôznych klientov, ale cestou prispôsobenia všetkých procesov tak, aby uspokojili nároky ako developerov tak i jestvujúcich vlastníkov, zahŕňajúc nároky na dostupnosť, kvalitu, cenovú prístupnosť a všetko to, čo robí našu službu naozaj dobrou. Tieto kondície reprezentuje jeden z množstva príkladov nášho vnímania dobrých služieb - služba domovníka. Naši domovníci pravidelne obhliadajú spravované domy, máme teda aktívny prehľad o technickom stave spravovaných objektov. Operatívne sa odstraňujú zistené závady, na mnohých nehnuteľnostiach sú domovníci aj niekoľko hodín denne a okrem zimnej údržby, kosenia či odstraňovania burín robia napríklad aj permanentnú celkovú údržbu,“ podčiarkuje význam kvalitnej práce správcu v jednotlivom objekte konateľ spoločnosti Contesta, s.r.o. JUDr. J. Štora a dodáva, že domovníci Contesta, s.r.o. zvyšujú kvalitu bývania a zvýrazňujú pocit vysokej hodnoty objektu. Developerom zľahčujú život sledovaním stavu vybavenia objektov a operatívnym zásahom, čím predchádzajú prevádzkovým poruchám a haváriám. „Alebo vám o nás povedia klienti, ktorým naši domovníci pomohli s tým, čo už nevládali alebo nevedeli urobiť sami,“ uzatvára.

DSC 0995