PH135920

 

Pozvať si k sebe na návštevu hostí už pre väčšinu z nás nepredstavuje len príjemne strávený čas s priateľmi či blízkymi. V súčasnosti si viacerí Slováci spájajú  slovo „návšteva“ aj s rôznymi obavami. Chcú sa pred hosťami ukázať v tom najlepšom svetle, a tak sa strachujú či sú ich príbytky dostatočne reprezentatívne, či sa pohostenie vydarí alebo či stihnú pripraviť všetko včas. Ako sa uvádza v najnovšom prieskume spoločnosti IKEA – Život v kuchyni spoločnosti IKEA, pre 35% opýtaných síce predstavuje návšteva prácu navyše, no aj tak si 4 z 10 opýtaných Slovákov pozývajú návštevu k sebe domov aspoň raz mesačne. V prípade hostí sa nároky na návštevu zvyšujú. Väčšina z nich očakáva, že sa bude na návšteve cítiť ako doma, hostitelia sa o nich postarajú, budú sa im venovať a pohostia ich.

 

PH135916

 

Ideálna kuchyňa

Po obývačke predstavuje kuchyňa druhú najobľúbenejšiu miestnosť Slovákov. Často je vnímaná ako centrum diania a spája sa predovšetkým s prípravou jedla a varením. Spokojnosť so svojou kuchyňou podľa predstáv vyjadrilo až 63% Slovákov, pričom najspokojnejšia je strieborná generácia (veková kategória 59 a viac). Naopak však Slovákom v ich kuchyniach chýba viac úložného priestoru, lepšie usporiadanie a modernejšie vybavenie. Inšpiráciu pri zariaďovaní kuchyne Slováci najčastejšie čerpajú v rodinnom kruhu, časopisoch, internetových blogoch a čoraz častejšie aj v obchodných domoch.

Varíme každý deň, nielen príležitostne

Väčšina z nás preferuje stravovanie doma, pričom obľubujeme teplé jedlá, ktoré si môžeme pripraviť podľa svojich predstáv. Raňajky a obedy sa sústredia predovšetkým do priestoru kuchyne, zatiaľ čo  miesto pre večeru je variabilné. Ako uviedol Martin Vojtíšek, v súčasnosti môžeme pozorovať značné uvoľnenie stolovacích návykov. Nikde nie je presne stanovené, že večera musí prebiehať priamo v kuchyni. Pre mladých ľudí je oveľa viac podstatné jesť s priateľmi, než to či majú dostatok stoličiek a veľký stôl.

 

PH135994

Najčastejšie návštevy

Najčastejším dôvodom návštev u Slovákov sú oslava alebo veľké sviatky ako Vianoce či Veľká noc. Pre 66% opýtaných sú najčastejšou návštevou príbuzný, s ktorými sa počas týchto sviatkov stretávajú. V prípade mladej generácie ide častejšie o kamarátov či kolegov z práce. Zvyčajne svojich hostí usádzame do kuchyne, avšak až 9 z 10 Slovákov by chcelo kuchyňu, do ktorej by sa vmestili všetci členovia rodiny i hostia.

My a naši susedia

Hlavný dôvod pozvania návštevy k sebe domov pre obyvateľov Maďarska predstavuje fakt, že je to lacnejšie ako v reštauráciách. V prípade Slovákov a Čechov však tento fakt nezohráva veľkú úlohu. Česi a Slováci sú však menej tolerantní voči prehreškom v kuchyni. Maďari ich častejšie berú ako bežnú vec. V prípade mladej generácie a ľudí z väčších miest sú však vo všeobecnosti prehrešky považované za normálne.

Obľúbené miestnosti sa líšia od krajiny. Zatiaľ čo Slováci a Česi uviedli, že ich najobľúbenejšou izbou je obývačka, po ktorej nasleduje kuchyňa, Maďari obľubujú najmä spálňu. Nech už ide o akúkoľvek izbu, snom každého z nás je mať bývanie a kuchyňu podľa svojich predstáv.

PH137764

O spoločnosti IKEA

IKEA je spoločnosť so švédskymi koreňmi vyrábajúca bytové zariadenie. V roku 1943 ju založil Ingvar Kamprad. Našou víziou je „vytvárať lepší každodenný život pre väčšinu ľudí“. Obchodnou myšlienkou je ponúkať široký sortiment funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom a za také nízke ceny, aby si ho mohlo dovoliť čo najviac ľudí. IKEA má celkovo 385 obchodných domov v 48 štátoch/oblastiach, z ktorých 44 obchodných domov vlastnia a prevádzkujú držitelia licencie mimo IKEA Group. Obchodné domy IKEA Group ročne privíta 776 miliónov návštevníkov. Viac Informácií nájdete na www.IKEA.sk.

 

zdroj: IKEA Bratislava, s. r. o., spracovanie: redakcia toptrendy.sk