Od stredy 6. októbra 2021 otvára svoje brány najväčšia výberová prehliadka dizajnu a módy v strednej Európe - pražský Designblok. Pre návštevníkov je pripravených viac ako 200 inštalácií, prednášky, módne prehliadky i workshopy.

 

designblok Designérie foto Tomáš Hercog

Designéria, foto a úvodná foto: Tomáš Herzog

Hlavnou témou tohtoročného 23. ročníka je ŠŤASTIE. Návštevníkov v Gabriel Loci privíta ako prvý priestor bývalého ambitu - Designéria! Tento rok pripravilo jeho interiér dizajnérske duo Herrmann & Coufal. Celý objekt, kde sa pôvodne nachádzala rajská záhrada, premenili vo veľkú Do It Youself dielňu, dynamické miesto, kde si môžu návštevníci posedieť, občerstviť alebo sa v rámci workshopu pustiť do výroby lampy Tension, za ktorú páni získali ocenenie Czech Grand Design 2020. Designéria privíta hneď prvý deň tiež zahraničného hosťa - v stredu o 17.00 hodine sa tu koná prednáška Thomasa Bürkleho, šéfdizajnéra Hyundai.

Hlavným dejiskom prednášok je ale Reflex Stage v suteréne Gabriel Loci. Počas 4 - dňového trvania festivalu vystúpia zástupcovia značiek Kinoki, Alexmonhart, TODUS či Smart Walls, dizajnéri projektu Balance in Motion i šperkár Zdeněk Vacek. Súčasťou programu je aj konferencia na tému udržateľný event management organizovaná Českými centrami a EUNIC. Sériu virtuálnych i fyzických panelových diskusií zameraných na to, ako spolu môžu dizajn a príroda intereagovať a ako táto interakcia môže prospieť ľuďom i planéte, pripravil projekt Haenke.

 

designblok spaceofspace johanka pošova

Foto: Johanka Pošová

Prezentácia značky TON

Na festivale sa bude prezentovať v miestnosti číslo 154 aj značka TON so svojou novou kolekciou P.O.V., ktorá bude umiestnená vo vnútri obrovského zrkadlového kaleidoskopu.

"Chceme poukázat na to, že pocit štěstí je ukrytý za naším vnímáním reality. Ta totiž není obyčejným zrcadlem, ale kaleidoskopem a my vybíráme, na jakou jeho část se pohledem zaměříme. Není to však vůbec jednoduchý úkol. Dnes více než kdy jindy totiž svádíme boj mezi pocitem skutečného štěstí a pouhým potěšením, které se za něj rádo vydává a ukrývá v sobě konzum společnosti. Štěstí ve skutečnosti nepotřebuje mnoho. Určitě však potřebuje čas si sednout, zastavit se sám se sebou nebo s lidmi, se kterými je nám dobře u společného stolu," opísala koncept marketingová manažérka značky TON, Anna Handlová.

Expozícia, ktorú vytvorila Zuzana Piliarová a Oliver Mórocz, sa skladá z modulov zrkadiel, ktoré po ukončení výstavy TON následne upcykluje pri ďalších aktivitách. Uhol pohľadu je tiež význam skratky tohtoročnej kolekcie P.O.V., na ktoré značka TON spolupracovala s nemeckým dizajnérskym duom Kaschkasch. S ním ju spája vízie o tvarovo jednoduchých a nadčasových produktoch. Novinka, vychádzajúca z týchto princípov, obsahuje viac ako 70 variant stolov na centrálnej podnoži a je doplnená o rovnomennú stohovateľnú stoličku. Modulárny systém je vhodný skoro do všetkých typov interiérov a jeho názov odkazuje na organickú podnož, ktorá vďaka oblému trojuholníkovému tvaru pôsobí jedinečne z každého uhla pohľadu.