Prvý originálny concept store 10 Corso Como až doposiaľ neprenikol za Atlantik. 6. septembra 2018 sa však všetci priaznivci potešili slávnostnému otvoreniu butiku v newyorskom Manhattane. O to viac, že nový predajný priestor bol otvorený v umeleckej časti Seaport počas jesenného New York Fashion Weeku. 

 

Carla Sozzani, bývalá šéfredaktorka talianskeho magazínu Vogue, otvorila prvý concept store v Miláne ešte v roku 1991. Medzitým sa koncept predajní 10 Corso Como, ktoré ponúkajú sezónny výber umeleckých predmetov, oblečenia či hudby rozšíril aj do ďalších miest. Zakladajúce strany prispeli k tomu, aby sa do interiéru dostalo niekoľko originálnych grafík od módneho fotografa Helmuta Newtona. Výber diel je reprezentáciou vyberaného vkusu kurátorov, ktorí zodpovedajú za to, čo bude v ponuke predajne počas rozličných období. 

 

 

10 corso como v new yorku retailovy interier dizajn concept store nyc toptrendy sk

 

 

Podporujúc filozofiu "slow shopping", kamenná predajňa 10 Corso Como je miestom, kde sa nachádzajú najnovšie trendy popri objektoch, ktoré overi lčas. Azda aj preto je súčasťou prvej oficiálnej kolekcie zbierka úžitkových predmetov, ktoré boli navrhnuté pre rozličné spoločnosti dizajnérmi z hnutia Memphis. Estetika osemdesiatych rokov je ďalej prepojená s výstavnou prezentáciou kultových modelov Seletti. Bizarné formy s popartovým charakterom. 

 

 

 

10 corso como v new yorku retailovy interier dizajn concept store seletti bizarne bytove doplnky toptrendy sk

 

 

Popartový dojem podporuje aj veľkorysý priestor venovaný oficiálnemu doplnkovému tovaru predajne. Ten je možné rozpoznať prostredníctvom vizuálnych symbolov v podobe kruhov a smajlíka. Obidva tieto prvky navrhol ešte v roku 1990 dizajnér Kris Ruhs, zodpovedný za vizuálne stvárnenie každej z predajní. A aj keď sa od otvorenia prvej kamennej predajne v Miláne zmenilo v retaile mnohé, optimisti a priaznivci konceptuálnych predajní sú presvedčení o tom, že 10 Corso Como prichádza na trh v správnom období, kedy je dôležité nezabúdať na dôležitosť priameho kontaktu s tovarom a vytvoriť prostredie, ktoré svojím riešením poskytne každému zákazníkovi zážitok v podobe pozitívnych emócií. Naďalej však platí, že interiér butiku je pre identitu značky tak zásadný, ako samotné logo či exkluzivita ponúkaného tovaru. V prípade 10 Corso Como NYC nemožno pochybovať o tom, že predstavované kolekcie nasledujúcich sezón budú plné premiérových modelov a výlučných kapsulových kolekcií, vytvorených špecificky pre predajnú sieť. 

 

 

Concept store sa stal súčasťou moderného retailu. Prečítajte si aj o ďalších predajniach vo vydaní ročenky dizajnu Top trendy v bývaní, ktorý nájdete na strane 178.