camille walala interier farba roka 2019 coral living ziarivo koralova toptrendy

 

Jej štýl je zapamätateľný. Nebojí sa byť hravá a pritom dôsledná. Nová verzia osemdesiatych rokov zostáva vďaka Camille Walala aktuálna aj po viac ako tridsiatich rokoch. Sama používa veľmi málo prostriedkov. Stačia jej farebné pásy a jednoduché geometrické tvary. Napriek tomu vie nimi evokovať akúkoľvek kultúru, kdekoľvek na svete. A práve tak, ako sa jej darí dostať do popredia krikľavé odtiene žltej či fialovej, vie hravo spraviť atraktívnou aj oranžovoružovú farbu vypálenej hliny. Presne to je ten výsledok, ktorý dosiahla pri svojom veľkom interiérovom debute; plážovom hoteli Palmar na Mauríciu. 

 

 

Pre Camille Walala je charakteristický štýl, ktorý výrazne odkazuje na memphisovskú estetiku osemdesiatych rokov. Neskrýva to. Naopak, rada sa priznáva k tomu, že hnutie Memphis ju ovplyvnilo už počas štúdií. Dôvodom, prečo sa rozhodla pokračovať vo farebných kombináciách a geometrických kompozíciách, je do určitej miery aj jej osobná potreba oživiť hravosť obdobia, v ktorom vyrastala. "Vyčarovať druhým úsmev na tvári je tým dôvodom, kvôli ktorému robím svoju prácu," priznáva sa. Na základe jej zapamätateľnej umeleckej techniky si ju prizval aj Paul Jones, výkonný riaditeľ hotelovej siete The Lux Collection. Spokojný s jej citom pre farby, ponúkol jej možnosť vytvoriť interiéry nového hotela na Mauríciu. A ťažko posúdiť, ktoré z prekvapení je väčšie. Či to, že Camille nikdy predtým nenavrhovala tak veľký projekt, alebo to, že v priebehu dvoch rokov stvárňovala vzhľad v poradí druhého hotela; takisto na Mauríciu a takisto v spolupráci s Paulom Jonesom. 

 

 

camille walala coral living farba roka 2019 interier bar mauricius cestovanie toptrendy

 

 

"Camille Walala má jedinečný zmysel pre farebnosť a to sa zhoduje so životným štýlom obyvateľov na Mauríciu. Tak ako oni, aj ona prostredníctvom farieb vzbudzuje radosť a nadšenie," ozrejmuje dôvod spolupráce Jones. Očakávajúc perfektne zvládnuté členenie priestorov na základe unikátneho farebného riešenia, dal Camille možnosť realizovať sa na ploche celého hotela SALT of Palmar. Reč je o celkovo viac ako päťdesiatke izieb, bare, reštaurácií, ako aj exteriéri spolu s bazénovou zónou a vitálnym svetom. Výzva, s ktorou sa Camille pasovala, bola o to náročnejšia, že sa jednalo v tomto prípade o prvý z edície hotelov SALT, založených na modernom koncepte bezprostrednosti, ekoturizmu a lokálnej kultúry v kontexte cestovateľov novej generácie. Celkom veľké zadanie pre akéhokoľvek interiérového dizajnéra. Camille, navzdory tomu, že sa v jej prípade jednalo o debut, svoju funkciu prijala naozaj zodpovedne. 

 

 

"Líšilo sa to od všetkého, čo som robila dovtedy. Nebola to len stena, či maľba. Odrazu som musela okrem farieb vnímať interiér komplexne, spolu s materiálmi a povrchmi, ktoré v nich  budú použité," potvrdzuje náročnosť projektu samotná Camille. A akoby to nestačilo, do úzkej spolupráce s ňou sa dostal aj maurícijský architekt Jean-François Adam. Jeho architektonické stvárnenie hotela zodpovedalo predstave o otvorenosti, spojení s prírodou a zvýšenej komunikatívnosti medzi hosťami. Adam zmenil dokonca aj polohu vonkajšieho bazéna a rozšíril objem reštauračného interiéru, do centra ktorého situoval spoločenský stôl aj barovú zónu. Na Camille zostalo hľadanie riešenia konečného prevedenia všetkých priestorov, výber materiálov, voľba všetkých prvkov. A najmä dosiahnutie lokálneho rázu. 

 

 

camille walala living coral farba roka 2019 interier dekor hotel mauricius toptrendy

 

 

Ucelenosť riešenia si vyžadovala prieskum. Camille teda vycestovala naprieč ostrovom a pozorne študovala architektoniku domov v odľahlých dedinách. Farby, ktoré na ňu zapôsobili, pripomínali tie, ktoré sú charakteristické pre iné tropické oblasti, akými je napríklad Karibik. Aj na Mauríciu sa však nachádzajú domy, ktoré sú vymaľované nejednotne, často v troch či štyroch odtieňoch fialovej, modrej, červenej s modrou alebo zelenej so žltou. S týmito exotickými kombináciami pracovala Camille najmä pri stvárňovaní hosťovských izieb. Odlišný prístup zvolila pri fasáde hotela a reštaurácii. "Inšpirovala som sa domorodou estetikou aj prírodnou scenériou prímorského rezortu. Palmy, oceán, útesy aj premenlivé odtiene oblohy; bolo to zároveň to, čo som pozorovala počas svojich ciest," približuje Camille. 

 

 

camille walala coral living farba roka 2019 interier restauracia mauricius hotel toptrendy

 

 

Po tom, čo spracovala všetky návrhy, podnety a vytvorila  nich vo svojom zošite prvé farebné a geometrické vzory, začala sa meniť podoba hotela z päťdesiatych rokov na nový, moderný butikový rezort, zahalený v púdrovo červenej farbe a zároveň aktuálnej Farbe roka 2019 - žiarivo korálovej. Tá je prerušovaná čiernobielymi pásmi, typickými pre Camilline diela, a veľkorysými svetlými plochami farebných odtieňov, ktoré prevzala z podoby dedinských domov a lokálnych obchodov. No projekt bol obohatený o celkom nový, dovtedy nepoznaný aspekt. Camille musela rozhodnúť o tom, čo bude reprezentovať hotel v každom malom detaile. Počnúc prikrývkou na posteli a končiac tanierom na stole. 

 

 

camille walala coral living farba roka 2019 interier hotel mauricius dekor toptrendy

 

 

Kuchynská sada používaná v reštaurácií pozostáva z viac ako 900 kusov ručne opracovaného porcelánu, priamo z dielne na ostrove. Iné to nebolo ani v prípade prútených tienidiel na lampách či plážových tašiek. To všetko je výsledkom lokálnej tvorby miestnych remeselníkov, ktorých Camille oslovovala počas svojich ciest. Niektorí z nich dnes v novootvorenom hoteli vedú pravidelné remeselné workshopy. Aj to je jednou zo špecialít tohto miesta, kde majú v pláne ponúkať nezabudnuteľné zážitky, bez ohľadu na to, či hostia budú tráviť čas pri bazéne, v oceáne alebo na vlastnej izbe. Fotogenické prostredie, kontrastné farby a umelecky poňatý interiér, ktorý popri dôraze na modernitu nezabúda zohľadňovať čaro remeselnej produkcie. Camille Walala dosiahla ďalšiu úroveň vlastnej tvorby. A plány otvoriť ďalšie hotely sú už teraz na stole. Či sa Camille stane dizajnérkou aj pri čínskych a thajských pobočkách, zistíme možno už o niekoľko mesiacov.