Býva to jeden z najdôležitejších vizuálov v roku. Kampaň, ktorá upriamuje pozornosť našinca na tú najdôležitejšiu udalosť, mapujúcu aktuálne dianie v dizajne. Designblok sa v priebehu dvoch desaťročí zmenil na udalosť, ktorá je porovnateľná s veľtrhmi a výstavami v Kolíne, Paríži alebo Miláne. Tentokrát putovali dizajnéri do histórie. S akou ideou vznikal jubilejný, dvadsiaty ročník?
Festival, ktorý sa bude už tradične konať v poslednom októbrovom týždni, prinesie niekoľko netradičných noviniek. Tou prvou bude, že expozícia sa popri holešovickom Lapidáriu a Priemyselnom parku bude nachádzať rovnako v budove Colloredo-Mansfeldského paláca. Súčasťou aktuálneho ročníka bude aj obhliadnutie sa do histórie podujatia. S týmto obhliadnutím súvisí rovnako téma ročníka.
Ako vysvetľuje riaditeľka festivalu, Jana Zielinski: "Designblok oslavuje 20 rokov a to v čase, keď Česko oslavuje 100 rokov od osamostatnenia sa. A tak je tohtoročný Designblok dôkazom dobrej viery v budúcnosť našej zeme." Pri voľbe témy sa teda prirodzeným spôsobom začali organizátori odvolávať na vytrvalú snahu spojenú s radosťou z dosiahnutia úspechu. Témou ročníka sa tak stala Oslava. Vizuálne stvárnenie témy však neskĺzlo do prvého plánu, naopak. Vizuálna kampaň je podporená zábermi na cyklistický tandem. Ten symbolizuje tvrdú prácu, odhodlanie a prekonávanie dlhých úsekov. Pokračuje Jiří Macek, kreatívny riaditeľ festivalu Designblok: "Bez ľahkosti a radosti z jazdy by sa z jazdy vytratila ja motivácia. Bez silného tímu a zázemia by sme boli skončili už po pár kilometroch. Každým rokom sa učíme. Oslavu pripravujeme vo veľkom štýle; hlavy máme sklonené a sme zapretí do riadidiel. My všetci." O fotografie cyklistov sa postaral Salim Issa. Grafické spracovanie kampane vytvorila Martina Černá zo štúdia Imagery.
"Dvadsať rokov sme venovali propagácii festivalu, prepájaniu českých dizajnérov s medzinárodnou scénou. Preto chceme tento rok oslaviť český dizjan a jeho súdobú kvalitu," vysvetľuje riaditeľka Designbloku, Jana Zielinski. Prvé ročníky sa odohrali v jednotlivých galériách a showroomoch, tie ďalšie viedli k otvoreniu často neprístupných objektov a areálov v Prahe. Medzi inými napríklad Grandhotel Evropa, Nákladnú stanicu Žižkov, Corso v Karlíně, Kafkov dom či hotel Neptun. A zatiaľčo na začiatku bol Designblok akciou pre niekoľkých zasvätených ľudí z odboru, dnes sa jeho návštevnosť dostáva k niekoľkým tisíckam. Designblok sa za dvadsať rokov ustálil v povedomí verejnosti a neprestáva ponúkať prehľad toho najaktuálnejšieho, čo vzniká na pôde novovznikajúcich aj etablovaných kreatívnych štúdií.