Dizajn vyštudoval najskôr na Univerzite v Kodani a neskôr v Eindhovene. Medzi štúdiami stihol absolvovať niekoľko stáží u dizajnérov v Rige aj Paríži. Najväčšiu stopu na ňom ale zanechala práca grafického dizajnéra. Do centra jeho záujmu sa preto čoraz viac dostávala teória svetla a farieb. Sklené objekty s ombré efektom ho odlíšili od ostatných dizajnérov. Dalo by sa povedať, že Germans Ermičs nie je zaujatý návrhom objektu. Skôr ho zaujíma to, ako sa bude lámať svetlo, ktoré naň má dopadať. Zachytáva veci, ktoré sa javia ako nepostrehnuteľné. Presne na tom stojí tvorba lotyšského dizajnéra, Germansa Ermičsa.

 

Prvýkrát spoznal svet Germansa Ermičsa, dizajnéra narodeného v Rige a pôsobiaceho v Amsterdame, približne pred dvomi rokmi. Bolo to v čase, keď počas Salone del Mobile v Miláne predstavil mikrokolekciu pozostávajúcu zo zásteny Tall Horizon a stoličky Ombré Glass Chair. Farbené sklo a nepatrnými prechodmi doslova opantávalo zmysly návštevníkov a zvádzalo k tomu, aby sa zastavili bližšie. German Ermičs zaplnil celý instagram. A zároveň sa celý instagram nahrnul na profil Germana Ermičsa.

 

 

germans ermics instagram pavilon dizajn toptrendy

 Foto: Barney Warner

 

Správa o tom, že existuje dizajnér, ktorý navrhol  stoličku nápadne pripomínajúcu dielo Shira Kuramatu, sa rozniesla aj medzi kritikov. A rozhovory s Germansom Ermičsom pribúdali práve tak, ako pribúdali jeho fanúšikovia, medzi ktorými nechýbali ani tí najpovolanejší z Instagramu a Facebooku. Damien Baines, výkonný manažér experiential marketingu vo Facebooku, oslovil Ermičsa na základe toho, čo videl na jeho profile. Ponuka, ktorá sa naskytla Ermičsovi, bola nevídaná a jedinečná. Navrhnúť dúchový pavilón, ktorý by počas festivalu Cannes Lions komunikoval myšlienku diverzity kultúr a pohlaví v súvislosti so svetovým mesiacom LGBTQ hrdosti.

 

 

germans ermics xl scena profil dizajnera instagram cannes filmovy festival duhovy efekt toptrendy

  Foto: Barney Warner

 

A ako vo svojom štýle poníma nové látky a štruktúry, avšak stále zameraný na nepatrnosť zmeny a prechody, strháva so sebou tisíce fanúšikov, ktoré si z jeho instagramového pavilónu odniesli okrem dokonalých záberov pod kožu prenikajúci pocit z magickej nestálosti sveta v pohybe. A to všetko, paradoxne, na mieste, v ktorom sa rozhosťuje priam chrámový pokoj, podporený meditatívnou, ambientnou hudbou elektronického umelca Domeniqua Dumonta.

 

 

germans ermics scena profil dizajnera toptrendy

  Foto: Germans Ermičs Studio

 

A aj napriek tomu, že sa Germičs spočiatku nazdával, že ide len o žart. Ponuku nakoniec prijal. Päťdesiat metrov štvorcových rozľahlý pavilón, tiahnúci sa pozdĺž Facebook Beach pláže na pobreží Francúzskej riviéry, sa stal výsledkom kolaborácie s mediálnym gigantom. Pre Germana Ermičsa to bol signál, že jeho tvorba preniká za hranice online sveta. A práve v tom našiel spoločnú reč s Bainesom. Pavilón s názvom „Where the Rainbow Ends“ (Kde je koniec dúhy, pozn. red.), je v skutočnosti viaczmyslovou inštaláciou, ktorá dostáva diváka do synestetického sveta. V ňom návštevník počuje farby a vidí hudbu.

 

 

germans ermmics scena profil dizajnera dizajn toptrendy

  Foto: Germans Ermičs Studio

 

 

Odvážne dielo pritom zostáva v rámci toho, čomu zasvätil Ermičs svoje výskumy aj prax v priebehu posledných desiatich rokov. A aj na margo svojej Ombré stoličky priznáva inšpiráciu Kuramatom. Neskrývane a s priznaným obdivom. „Keď Kuramata predstavil Glass Chair, jednalo sa o prevratný dizajn. Bez použitia jedinej skrutky či viditeľného spoja vytvoril funkčný objekt pozostávajúci iba zo šiestich tabúľ číreho skla. A keď sa naň dívate, keď sa ho dotýkate a sedíte na ňom, máte pocit, že sedíte na niečom, čo sa vznáša. Samotná pevná podstata stolička, akoby vyprchala a zostávala iba predstava o nej.“

 

 

germans ermics scena raf simons retail priestory dizajn toptrendy

  Foto: Germans Ermičs Studio

 

 

Fascinovaný povahou toho, ako sa veci javia vo svetle a čo s nimi dokáže urobiť perspektíva, navrhuje aj naďalej objekty, v ktorých sa prú oblosť a ostrosť, čírosť a farebnosť. Ermičs sa ako dizajnér kĺže po spektre toho, čo je mysliteľné. A skôr, ako jeho dielo vznikne, zdá sa, že prechádza po jeho líniách iba pohybmi prázdnych rúk vo vzduchu.  Je pritom jedno, či sa jedná o sklo, oceľový plech alebo vlnu. Ermičsov cit pre zachytávanie nepatrných prechodov je viditeľný ako v kolekcii kobercov Chroma Radiate pre cc-tapis, podstavcov pre predajňu Bang & Olufsen, tak aj v stvárnení interiérov pre butik Alchemist v Miami či butiku Rafa Simonsa v Londýnskom Dover Street Markete.