pokolekction perex

 

Tkané koberce, vankúše a príslušenstvo Po! zaujmú  na prvý pohľad nielen materiálom, formou, ale najmä textúrou farieb. Sú výsledkom zlúčenia tradičných remeselníkov Albánska s niektorými z najzaujímavejších dizajnérov Francúzska – napríklad  Nathalie Lété. Každý kúsok má svoj zaujímavý príbeh.

 

Po! znamená v preklade z albánčiny áno. Dizajnérov a zakladateľov značky viedlo k vybudovaniu tohto brandu to, aby objavili  skutočného ducha tejto balkánskej krajiny. Posledné roky sa v Tirane maľujú fasády chudobných štvrtí neuveriteľnými svetlými farbami, ktoré dodávajú život nezaujímavej socialistickej architektúre. V Albánsku je podstatným faktorom života. Keď dizajnéri dali dohromady kvetinové vzory spomínanej Nathalie Lété a skupinu niektorých tkáčiek z Tirany výsledok tu bol okamžite. Dámy zostavili farby a interpretovali návrhy s inštinktívnym zmyslom pre farbu, ktorá sa len tak ľahko nevidí. Albánska kultúra je blízko európskej citlivosti, bez toho, aby bola „typicky slovanská“ alebo „typicky balkánska“. Je to záhadná krajina, podobne ako tieto vankúše. 

 

 

pkolekcoa toptrendy

 

 

Koncept značky je, že tvorcovia chcú prinášať  ľuďom vzdialené svety. Nathalie Lété miluje kvety a zvieratá, preto vytvára aj takéto dizajnové výtvory, ktoré zapája do jednotlivých vzorov. Dizajnér Aurélie má iný prístup, napríklad spája háčkovanie a výšivky do mnohých materiálov. Experimentom sa medze nekladú. Tradične viazané koberce sú vyrobené so symetrickými kvetinovými vzormi a obmedzeným výberom farieb. Sú vyrobené jeden po druhom a priadza je z miestnej vlny.

 

popo trendyMomentálne sa jedinečné kúsky distribuujú najmä do Paríža, tak vznikla značka Po! Pariž, ale tiež aj do iných krajín. Výrobcovia chcú naďalej  rásť  a vytvárať spoluprácu medzi vzdialenými svetmi a mentalitou. Po! Paríž bol založený v roku 2008 a akceptuje výzvu: vytvoriť nové dizajny vyrobené v krajinách zabudnutých globálnym obchodom s využitím miestnych znalostí a materiálov. Jedná sa o  náhodné stretnutia rôznych kultúr s cieľom vytvoriť nové, neočakávané návrhy.