pexels vinta supply co nyc 842963 1

 

Magických 10 000 krokov denne je počet, z ktorého by malo prosperovať vaše celkové zdravie. Dnes je 10 000 krokov akýmsi fenoménom, ktorý denne poctivo dosahujeme, s pocitom, že pre svoje zdravie robíme viac. Je to však pravda?

 

Ako prvá tento pojem začala používať istá japonská firma ako marketingovú kampaň a chcela touto výzvou jednoducho prinútiť Japoncov hýbať sa viac. Urobiť aspoň desaťtisíc krokov denne je v súčasnosti oficiálne odporúčanie Svetovej zdravotníckej organizácie. Predstavuje to približne sedem kilometrov denne v závislosti od dĺžky krokov.

Základom by mala byť pre nás každodenná 30 minútová prechádzka rýchlym tempom. Samotná chôdza na schudnutie však nestačí. Ak by sme sa prechádzali 30 minút denne v pokojnom tempe, fyzickú kondíciu si nezlepšíte a samotnou chôdzou bez zmeny stravy ani neschudnete. Telo totiž vydrží oveľa viac a pokojná, mierna chôdza je preň málo.

 

137213 fitness trackers feature fitbit tips and tricks get more from your inspire charge versa and ionic trackers image1 u8pafedhon

 

„Moja babka začala v 60tke kráčať 8 kilometrov denne, čo je asi 10 000 krokov. Dnes má 97 a my nevieme, kde, do pekla, je.“ – Ellen DeGeneres

 

Žiaľ, aj keby ste boli na nohách celý deň, nevyužívali auto ani hromadnú dopravu, ale prechádzali sa v pokojnom tempe, fyzickú kondíciu si nezlepšíte a samotnou chôdzou bez zmeny stravy ani neschudnete.  Ak teda chôdzu neberieme len ako spôsob presunu z miesta na miesto, ale ako tréningový program, v ktorom máme zvýšenú tepovú frekvenciu srdca, vtedy je 10 000 krokov denne pre naše zdravie prospešné a udržujeme sa v lepšej kondícií.

Je teda 10-tisíc krokov denne potrebných k dosiahnutiu zdravšieho „ja“Odborníci sa zhodujú na tom, že nejde ani tak o samotný počet krokov, ale o to, že vám to pomôže vytvoriť si návyk. Ten je v tomto prípade najdôležitejší. Keď si zvyknete na to, že chodíte denne 5 – 8 kilometrov, odchodíte tak približne trištvrte hodinu, čo je ešte o niečo viac, ako je odporúčané minimum pohybu v podobe chôdze. 

 

dims

 

Môžeme tak skonštatovať, že 10-tisíc krokov nemusíte denne odchodiť preto, aby ste boli zdravší. Stačí len chodiť. Cieľ je vydržať, vytvoriť si dlhodobý návyk a chodiť.

 

Pripravila: Petra Laclavíková