dotknite sa buducnosti mZámerom projektu medzinárodného obchodného centra EUROVEA v Bratislave nebolo konkurovať, ale doplniť možnosti historického centra mesta.

dotknite sa buducnostiVznikla destinácia, ktorá ponúka pulzujúce a v strednej Európe neopakovateľné prostredie pre nákupy a zábavu. Jej súčasťou je aj netradičný park na nábreží Dunaja. Na otázky o tom, či toto polyfunkčné megacentrum, jediné na Slovensku, splnilo očakávania, nám odpovedal Mike de Mug.


S Euroveou sa spájajú samé superlatívy: exkluzívne obchodné a kancelárske priestory, 5-hviezdičkový hotel, jedinečný nábrežný park, najväčšie podzemné parkovisko v Bratislave, najmodernejšie mrakodrapy. Čím podľa vás obohatil projekt Bratislavu najviac?


Našou ambíciou bolo, aby sa projekt stal predĺženým centrom mesta, čo by posilnilo priťažlivosť celého projektu. Ked sme po prvýkrát vytyčovali hlavný územný plán výstavby projektu Eurovea, všimli sme si dve dôležité črty existujúceho centra mesta. Po prvé: nizky počet maloobchodných priestorov v porovnani s ostatnými európskymi mestami podobnej rozlohy. Bratislava v skutočnosti nemala hlavnú ulicu, ktorá je charakteristická pre ostatné európske mestá. Navyše, v centre je nezvyčajne vysoké zastúpenie barov, kaviarní a reštaurácii, čo vyústilo do toho, že rok sa delí do dvoch období – silnej sezóny v lete s vonkajšimi terasami a slabej sezóny v zime – podobne ako v pobrežných dovolenkových destináciách. Po druhé: zatiaľ čo vo väčšine miest sa mestské jadro rozprestiera po obidvoch stranách rieky, ktorá mestom preteká, nábrežie Dunaja nebolo v skutočnosti využivané na relax a voľnočasové aktivity. Keď to zhrniem, naskytla sa možnosť vytvoriť polyfunkčné prostredie s prevahou maloobchodných prevádzok a premeniť nábrežie na destináciu v pravom slova zmysle. Na základe neustále rastúceho počtu návštevníkov, ktorý sa v súčasnosti pohybuje týždenne okolo 250 000, verime, že ľudia z Bratislavy a okolia prijali náš projekt a vnímajú ho ako atraktívnu destináciu.


Eurovea sa rozprestiera okolo nového námestia, ktoré by malo byť ohniskom kultúrnych a rekreačných aktivít. Námestie ústi do nábrežného parku. Navyše, v priamom susedstve tejto zóny je Nové Slovenské národné divadlo. Ako vnímate toto susedstvo v súvislosti s Euroveou?


Jedným z našich cieľov bolo premeniť námestie na stredobod voľnočasových aktivít, zábavy a kultúry v Bratislave. Nové SND tvorilo ideálnu kotvu pre naše plány. Už v rámci hlavného územného plánu sme brali do úvahy jeho existenciu. Potom sme už len doplnili toto kultúrne centrum päťhviezdičkovým hotelom, multiplex kinom, wellness- a fitnescentrami, kasínom, kaviarňami, barmi a reštauráciami. Samotné námestie spĺňa funkciu pódia pre množstvo rozličných predstavení, hier či koncertov.


Luxusné bývanie v bezprostrednom kontakte s vodou, pracovisko doslova „naskok" z domu, aktívne strávený voľný čas. Aké sú podľa vás priority nových obyvateľov?


Jedným z hlavných dôvodov, prečo klienti vyhľadávajú bývanie v štýlových apartmánoch Eurovea je samozrejme výhľad na rieku Dunaj a priľahlý park. Navyše, keď k tomu pridáme najlepšiu ponuku obchodov, gastronómie, voľnočasových aktivít a zábavy priamo za dverami apartmánov, dostaneme niečo i čo je na Slovensku unikátne. Práve to je pre mestských obyvateľov tým najlepším benefitom.


Viac sa dočítate na strane 48 – 51

Text: Ivona Partmanová
Foto: Eurovea

{ppgallery}stories/fotky-k-clankom/dotknite_sa_buducnosti/galeria{/ppgallery}
Tento článok vyšiel v publikácii Top trendy v bývaní 2011