kenzo 1aPEREX22

Kreatívne duo v zložení Humberto Leon a Carol Lim si pri otváraní nového butiku prizvalo na pomoc kreatívnu posilu zo štúdia RDC/AAL. Zakladateľ štúdia, Rafael de Cardenas má povahu eklektika, ktorý dokáže nachádzať inšpiráciu vo všetkom, čo sa nazbieralo v histórii modernej vizuálnej kultúry. Robí to však vkusne, so zmyslom pre účel. Citujúc slová architekta Rafaela de Cardenasa, "nakupovanie v Južnej Kórey je národným športom."

 

 

Pre novú generáciu  kórejských spotrebiteľov je vstup do obchodu spojený s očakávaním nezabudnuteľného zážitku. To je dôvod, prečo sa kreatívna dvojica Leon+Lim rozhodla staviť na Cardenasa. Hovoríme totižto o módnom dome, ktorý je už niekoľko sezón charakteristický nezameniteľnou vizuálnou komunikáciou, symbolizovanou spoluprácou s alternatívnym magazínom Toiletpaper. Provokatívne odkazy, sýte tóny a experimentálna juxtapozícia sa podpísali aj na konečnom výraze fasádneho stvárnenia budovy

 

 

kenzo 1a

 Foto: RDC/AAL 

 

 

Extravagantná fasáda butiku na nároží jednej z najmódnejších ulíc v štvrti Gangnam zodpovedá tomu, čo doposiaľ komunikovali kreatívni riaditelia Kenzo skrz svoje inštalácie, scénografiu módnych mól a samotné kolekcie. Oslovujúc Rafaela de Cardenasa, bolo takmer isté, že tento "Tarantino architektúry" nezostane pri konvenčných spôsoboch a navrhne práve taký spôsob, ktorý zapôsobí aj v tak hustom konkurenčnom prostredí, akým je alej módnych butikov v Gangname. 

 

 

kenzo 3c

  Foto: RDC/AAL 

 

 

Kónická fasáda, pozostávajúca z viac ako ôsmich stoviek plastových kužeľov a oceľovej rastrovej výstuže je novodobou interpretáciou malty a tehál. V dobe digitalizácie predstavujú jednotlivé kužele pixely obrazovky, zatiaľčo raster z roxorových tyčí zdôrazňuje štruktúru, ktorá sa skrýva za atraktivitou módneho sveta vnútri butiku. 

 

 

kenzo 2b

  Foto: RDC/AAL 

 

 

Bez ohľadu na filozofiu fasádneho stvárnenia sa však Rafael de Cardenas zaslúžil o dosiahnutie jasného cieľa, ktorý bol stanovený ihneď na začiatku. Zvýšiť príchod ľudí z ulice, komunikovať mladistvý štýl a odvahu experimentovať. Pohľad na fasádu butiku je zároveň odkazom na meniacu sa tvár retailu, ktorému dnes diktujú smerovanie zákazníci. Napriek tomu, že sa fasádne stvárnenie vymyká normálu, poukazuje ním architekt na to, ako komplexne vnímajú mileniáli koncept luxusu. Ten už totiž nespočíva len v nákupe samotného tovaru, ale tiež v eskapistickom prechádzaní imaginárnym svetom či dotváraní značky cez jej vlastné prostredie. S potenciálom stať sa novým hitom instagramu, nadobúda táto fasáda funkciu loga a mení sa na rozpoznateľný prvok značky.