Skoré ranné „rande“ s Miroslavom Markom sme si dali v kaviarni žilinského Holiday Inn. Pritiahlo nás sem nielen dobré espresso, ale hlavne možnosť vyskúšať si sofy, ktorými vynovili priestory hotelovej kaviarne a loby.
1. 2. 2016
Skoré ranné „rande“ s Miroslavom Markom sme si dali v kaviarni žilinského Holiday Inn. Pritiahlo nás sem nielen dobré espresso, ale hlavne možnosť vyskúšať si sofy, ktorými vynovili priestory hotelovej kaviarne a loby. „Trendom vo verejných priestoroch je vytváranie uzavretých boxov,“ vysvetľuje hneď v úvode Miroslav Marko, riaditeľ spoločnosti Domark, ktorej sedačky nájdete v mnohých hoteloch na Slovensku, v Česku i inde v Európe. Hlavne sú však symbolom pohody v mnohých domácnostiach. Ako ste už zrejme vytušili, dôvodom nášho stretnutia bolo dozvedieť sa viac o aktuálnych trendoch v segmente čalúneného nábytku.
Takzvané highback sofy, na akých práve sedíme, priniesli už skoro pred desiatimi rokmi bratia Bouroullecovci. Ich význam je jasný – vysoké operadlá definujú priestor a poskytujú dostatočné súkromie, po ktorom je vo verejných open spaceoch dopyt. „V súkromných priestoroch však treba byť s ich umiestňovaním opatrný, veľmi výrazne členia priestor a bránia vo výhľade,“ upozorňuje Miroslav Marko. „Sedačka v modernom obytnom interiéri, ktorý spája viac funkčných zón, musí byť flexibilnejšia. Ľudia v ňom totiž potrebujú komunikovať, a to nielen verbálne, ale aj vizuálne.
Modulárne sedačky momentálne veľmi dobre odpovedajú na potreby modernej spoločnosti. Sú flexibilné a dávajú užívateľom možnosť prispôsobiť si ich veľkosť a tvar situácii či nálade. Modulárne či systémové sedačky vyrábame už dlho a v ponuke máme viac ako 15 takýchto modelov. S naším dlhoročným spolupracovníkom, architektom Petrom Bohušom sme práve zamestnaní vývojom novej takejto sedačky. Doťahujeme detaily a predstavíme ju čoskoro ako novinku roku 2016,“ hovorí riaditeľ spoločnosti.
Pre vytvorenie intímneho zákutia v domácnostiach sú vynikajúcim riešením vysoké kreslá, akým je aj ušiak London od firmy Domark. Ako hovorí pán Marko: „Ľudia chcú mať aj doma miesto, ktoré navodzuje pocit súkromia, kde si môžu vychutnať chvíle pri dobrej knihe či hudbe.
Čo sa týka farieb a materiálov, na ostatnom ročníku veľtrhu poťahových látok v Bruseli bolo cítiť veľký návrat prírodných materiálov, mäkkých a príjemných na dotyk aj na pohľad. Látky sú dnes celkovo oveľa jemnejšie, pričom stále zostávajú rovnako odolné voči oderu. Pri textile sa často stretávame s ľanom a vlnou, no tento trend sa odzrkadľuje aj v podnožiach. Záujem je skoro výhradne o prírodné drevené podnože. Ani v Miláne sme tento rok nevideli takmer žiadne výrazné farby, skôr bledé a prírodné tóny. Výraznejšie boli len čierno-biele kombinácie, takzvané salt & pepper, a to aj vo vzoroch rybej kosti či jemného pepita. Z farieb možno hovoriť o návrate modrej, a to v tmavších, morských odtieňoch, tyrkysovej, aj úplne svetlej, jemne belasej. Práve to je veľmi praktický odtieň. Bol zvolený aj za jednu z farieb roka 2016 a zároveň je dosť neutrálny, čiže má veľký potenciál udržať sa na scéne ešte dosť dlho. My ho máme v ponuke už dlhšie, no je pravda, že zvýšený dopyt po ňom pociťujeme až teraz,“ dodáva Miroslav Marko, riaditeľ spoločnosti Domark.
„Vždy ma fascinuje celý ten proces, keď vidím na veľtrhu v Bruseli prognózy trendov aplikované na textíliách v podobe základných tém, o pol roka neskôr v Miláne pozorujem, po čom siahli svetoví lídri, a nakoniec na nábytkárskom veľtrhu v Kolíne nad Rýnom už presne vidieť, čo sa stalo komerčne úspešným.“
- Miroslav Marko, riaditeľ spoločnosti Domark
Foto: Domark, Sláva Štefancová
Text: Jana Zajasenská v spolupráci s Miroslavom Markom z firmy Domark
Foto: Domark