Začiatky značky ITB Development siahajú ešte do éry katalógových domov. Odvtedy sa však toho veľa zmenilo. V priebehu svojej 15-ročnej činnosti firma úspešne ustála turbulentné roky, kedy pravidlá odvetvia menila svetová hospodárska kríza a z pôvodne dvojčlenného tímu architektov s ambíciou preniknúť do developerskej brandže je dnes firma s 50 zamestnancami. Spoločne dbajú na to, aby projekty s podpisom ITB Development dokonale reflektovali meniace sa nároky klientov. Majitelia firmy sa pri príležitosti osláv 15. výročia rozhodli pre netradičnú, osobne ladenú bilanciu, v rámci ktorej sa retrospektívne ohliadajú za míľnikmi spoločnosti.

 

Ich začiatky siahajú ešte do éry katalógových domov. Odvtedy sa však toho veľa zmenilo. V priebehu svojej 15-ročnej činnosti firma úspešne ustála turbulentné roky, kedy pravidlá odvetvia menila svetová hospodárska kríza a z pôvodne dvojčlenného tímu architektov s ambíciou preniknúť do developerskej brandže je dnes firma s 50 zamestnancami. Spoločne dbajú na to, aby projekty s podpisom ITB Development dokonale reflektovali meniace sa nároky klientov.

 

 

itb development wallenrod kancelrske priestory toptrendy

 Presťahovaniu sa do priestorov Wallenrodu predchádzali komplikované začiatky. Foto: ITB Development

 

 

 „Bolo to trochu bizarné, keď si k nám ľudia chodili kupovať luxusné byty a prišli do starých kancelárií v spustnutej budove na Miletičke. Kým sme sa dostali do Wallenrodu, museli sme prejsť hodný kus cesty,“ vybavuje sa v spomienkach Igora Lichého, ktorý ako architekt spolu s Tomášom Šebom založili developerskú spoločnosť. Oni sú dôkazom toho, že rokmi sa veci môžu jedine zlepšovať. Samozrejme, ak viete, na čo sa pripraviť a kedy využiť moment prekvapenia vo svoj prospech.

 

 

 „Paradoxne sme zistili,

že kríza je motorom inovácií."

 

 

Ekonomická kríza na konci minulého desaťročia sa však dotkla aj ich. A za to, že sa dokázali preklenúť cez toto neľahké obdobie, vďačia okrem iného Ivanovi Rolnému so skúsenosťami nadobudnutými v bankovom sektore. Ten sa k nim pridal v tej správnej chvíli. K dvojici architektov sa pridal ako odborník na financie.  „Paradoxne sme zistili, že kríza je motorom inovácií. Sami sme videli, že nás namotivovala, aby sme stále skúšali niečo nové,“ reaguje na to, aké bolo toto obdobie Ivan Rolný. 

 

 

Heslo, ktorým sa riadia spočíva v náročnosti. Napriek tomu, ITB Development neskĺzol do pocitu rutiny či nutnosti. Ich prístup sa od samého začiatku zakladá na úprimnosti a to ako k sebe samým, tak aj práci a odkazu, ktorý prostredníctvom projektov chcú podať spoločnosti. A aj preto v priebehu rokov začali prenikať rovinou architektúry aj do oblasti dizajnu a urbanizmu. „Baví nás, keď vidíme, že meníme veci vo veľkom .Neriešime jeden pekný dom v meste. Naše projekty sú natoľko rozsiahle, že po nich vznikne menšia mestská štvrť,“ poznamenáva Tomáš Šebo.

 

 

 

 

O tom, že v spoločnosti panuje rovnováha svedčí zmysel pre výber spolupracovníkov, to, ako sa zakladatelia dopĺňajú v názoroch a nakoniec, celková synergia vychádzajúca z činnosti celého tímu ITB Development. Pokračuje Ivan Rolný: „ Vždy okrem talentu zhodnocujeme, či nový človek môže ponúknuť svoje vlastné know-how, iný pohľad na vec. Naša firma funguje hlavne vďaka personálnemu vyváženiu.“ Rovnováha však rovnako spočíva v nachádzaní rozumného pomeru medzi súkromím a profesiou. Výhody možnosti zastupiteľnosti si veľmi dobre uvedomujú aj samotní architekti. Priznávajú, že sú radi, že sa majú vždy na koho spoľahnúť. A aj napriek tomu, že každý má svojský pohľad na svet, snaha pochopiť, po čom túžia úspešní ľudia, bola u všetkých rovnako. „Nikdy neprestaneme byť nároční na priestor. Sme architekti, sledujeme architektonickú scénu a stavby, ktoré vznikali pred desiatkami rokov,“ dodáva Igor Lichý.

 

 

 

"Naša firma funguje hlavne

vďaka personálnemu vyváženiu."

 

 

 

Aj Gansberg Koliba vznikol ako smelá výzva slovenskej developerskej firmy ITB Development zadefinovať úspech priestorom. Na začiatku bola snaha pochopiť, po čom úspešní túžia. „Vycibrená architektúra, vysokokvalitné materiály použité v interiéroch aj exteriéroch či atraktívna lokalita síce patria medzi časté, avšak nie jediné požiadavky klientov, ktorých latka nárokov je nasadená vysoko. Tí, čo si potrpia na najlepšie z najlepšieho, túžia po bývaní, ktoré bude perfektne kompatibilné s ich jedinečným životným štýlom. Po takom, čo bude takpovediac dýchať spolu s nimi.Gansberg Koliba túto charakteristiku napĺňa,“ hovorí architekt Igor Lichý z ITB Development.

 

 

 

 

 

Závan exotiky prináša cumaru, juhoamerická drevina použitá nielen na fasádach a terasách, ale napríklad aj na kvetináčoch. Tie popri dekoračnej funkcii integrujú v sebe aj vonkajšiu klimatizačnú jednotku – ktorá tak pohľadovo vôbec nepôsobí rušivo, naopak, vyvážene zohľadňuje ako účelové, tak aj estetické kritériá. Severský dotyk reprezentuje nórsky hliníkový plech, ušľachtilý materiál použitý pri realizovaní lemov a fasády. Mimoriadne efektne pôsobí fasádna úprava penthousov. „Strešné byty Gansbergu Koliba sú namiesto klasickej omietky obložené eternitom, alternatívnym materiálom, ktorý zaujme svojou ekologickosťou, odolnosťou voči UV lúčom, vodoodolnosťou, nehorľavosťou i pružnosťou. Na pohľad očarí tvarom pripomínajúcim šupiny hadej kože,“ približuje projektový manažér Juraj Privrel z ITB Development.

 

 

itb development gansberg koliba architektura byvanie v bratislave toptrendy

Projekt Gansberg Koliba dokazuje, že spoločnosť prešla vývojom a z rovín architektúry sa odvážila prenikať do oblasti urbanizmu. Jedná sa o vôbec jediný projekt svojho druhu na Slovensku. Foto: ITB Development

 

 

Na Slovensku ide vôbec o prvý projekt svojho druhu, ktorý potrebu individualizácie zohľadnil už pri typológii bytov. Ide tak ruka v ruke so súčasným svetovým trendom riešení na mieru. Gansberg Koliba kladie budúcim obyvateľom pomyselnú otázku, čo ich v živote najviac stimuluje a v následnosti na odpoveď im predostiera ponuku. Práve to dokazuje silu značky ITB Development a schopnosť udávať trendy. Ivan Rolný to sumarizuje nasledovnými slovami: „Na to, aby človek mohol od nasledovania trendov prejsť k ich nastoľovaniu, musí mať určitý nadhľad. A aby ste ho mali, potrebujete vedieť, čo sa deje. Preto sledujeme trendy v zahraničí. Nie cez internet, skôr sa snažíme veľa cestovať a vidieť to na vlastné oči, bezprostrednému zážitku sa nič nevyrovná.“