Ruský dizajnér Harry Nuriev neprestáva udivovať svet. Po jeho spolupráci so značkou Opening Ceremony predviedol svoj zmysel pre streetwearovú estetiku aj v debutovej kolekcii jeho vlastnej agentúry Crosby Studios. A zdá sa, že niektoré kúsky z kolaborácie našli svoje miesto aj v úvodnej sérii nábytku s osobitým štýlom.
Ako vysvetľuje Nuriev, kolekcia je súhrnom spomienok na detstvo a pubertu, ktoré strávil v Rusku. Dizajnér, ktorý striedavo žije medzi New Yorkom a Moskvou, sa snažil do návrhov zakomponovať to, čo mu v spomienkach rezonuje najviac. Vzhľad sídliskových panelákov a šedosť ulíc sa tak stali leitmotivom, ktorý sprevádza celú líniu, pozostávajúcu z kombinácie rozličných kusov nábytku.
Nuriev sa rozhodol pre centrálne kúsky, ktoré by našli uplatnenie v každej miestnosti moderného bytu. S autorským odkazom sa pritom odvoláva na stiesnené bývanie, ktorému čelí aj on sám vo svojom brooklynskom byte. A azda práve preto sa do kolekcie dostala popri kuchynskej linke aj tapeta, kresla či stojanová lampa.
V rámci farebného kódu zvolil Nuriev svoj vzťah k ostrým kontrastom. V prípade kolekcie s názvom Re:collection ide o svetlo zelenú farbu v odtieni farby roka z roku 2017, Greenery. Tie doplnil o antiestetickú šeď, prítomnú predovšetkým na tapete s typografickou potlačou, ironicky pripomínajúcou clonu fotografií z fotobánk. Jediným hashtagom #myreality sa tak dizajnér odvolal na svoj autorský zámer.
Najpôsobivejším momentom kolekcie je upriamenie pozornosti na vyrezávaný drevený paraván a kuchynskú linku. V ich motíve totiž spojil rokokovú ornamentiku, typickú pre moskovské metro a kontrastné oldschoolové graffiti tagovanie, ktoré je zas typické pre ruské sídlisko, z ktorého pochádza aj Nuriev. Touto odvážnou kombináciou kontrastných tém vstúpil Nuriev so svojím štúdiom na územie konceptuálnych dizajnérov, medzi ktorými v súčasnosti nechýbajú ani mená ako Hussein Chalayan, či Virgil Abloh. Je to síce výrazný manifest antidizajnu, jeho umelecké kvality mu však nemožno uprieť. Re:collection teda nie je len debutom v rámci užívateľsky dostupného nábytku, ale takisto príkladom toho, v akom kontexte sa nachádzajú súčasní dizajnéri pri vytváraní kolekcií dnes.