Jeseň, obdobie plné farieb, nostalgie, vôní a krás prírody. Druhou tvárou jesene je ale tiež sychravé počasie, chlad, málo denného svetla a menej energie. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame zopár tipov, ako si napriek ubúdajúcim slnečným dňom v sebe uchovať čo najviac energie, elánu a dobrej nálady.

 

jesen atmosfera vychutnajtesi zazitky protimelancholii 1

 

Kúzlo okamihu

Cez víkend, popoludní po návrate z práce alebo jednoducho hocikedy, keď máte chuť a chvíľu času, vyrazte si do prírody. Načerpajte energiu z farebných stromov, padajúceho lístia, vône zeminy a machu. Prineste si do svojich príbytkov gaštany, šišky, zaujímavé listy a konáre, nazbierajte si šípky či rakytník. Doma si naaranžujte kúsok jesennej prírody priamo na hlavný jedálenský stôl alebo do obývacej izby.

Myslite na seba

Každý z nás potrebuje oddych i chvíľu pre seba. Sadnite si do pohodlného kresla, otvorte si dobrú knihu, alebo si len tak zdriemnite. Nezabudnite sa obložiť mäkkými vankúšikmi a dekou príjemnou na dotyk i pohľad. Relax si vychutnajte vždy, keď si to vaše telo vyžiada a najmä z toho nesmiete mať výčitky svedomia.

 

jesen atmosfera vychutnajtesi zazitky protimelancholii 3

 

Horúca pochúťka

Práve na jeseň je ten najideálnejší čas vychutnať si horúce dobroty, ktoré vám zahrejú dlane i pohladia chuťové poháriky. Pečené gaštany, šálka čaju z horských byliniek, horúca čokoláda s kopčekom šľahačky alebo pohár vareného grogu, vína alebo punču vyčaruje tú pravú jesennú atmosféru.

 

jesen atmosfera vychutnajtesi zazitky protimelancholii 2

 

Doprajte si svetlo i vôňu

Či ste zástancami plápolajúceho ohňa vonných sviečok alebo skôr vonných olejov vyparujúcich sa do ovzdušia difuzérom alebo aróma lampou, ak vyberiete správne, prospejete aj svojmu zdraviu. Sviečky z prírodných voskov, prírodné oleje bez chemických prísad dokážu uvoľniť psychiku, prečistiť vzduch i pomôcť k dobrému spánku alebo naopak náročnejšej aktivite. S výberom konkrétnych druhov vôní a bylín si nechajte poradiť od odborníka.

Zmena stravy

Surové šaláty pokojne vystriedajte sa jedlá, ktoré vás vnútorne zahrejú. Polievky, vývary, zapekaná zelenina sú stále diétne, ale neochladia vám organizmus. Nezabudnite tiež na stály prísun ovocia a známych posilňovačov imunity. Odporúča s zázvor, cesnak, vláknina, orechy, semená i citrusové ovocie.

 

jesen atmosfera vychutnajtesi zazitky protimelancholii 4

 

Domáce wellnes

Na jar a v lete máme viac povinností v záhrade i práci. Na jeseň a v zimných mesiacoch si doprajme viac času pre seba. Kúpeľ v horúcej vode, aplikácia masky, píling pokožky, masáž, manikúra i pedikúra. Môžete si ju vychutnať samé, alebo si urobte wellnes deň s dcérou, mamou, partnerom alebo kamarátkami.

Spôsobov ako si vychutnať jeseň je mnoho. Niekto má rád dotyky, iný dobrý film, napínavú knihu, spoločenské hry alebo len obyčajné rodinné posedenie so spomienkami na dávne zážitky. Vyberte si, čo je vám srdcu blízke a užite si to. Želáme vám krásne jesenné chvíle.

Pripravila: Petra Adamcová