romola uvodna vpravo

Je to ako sen, ktorý vás objíma z každej strany. Inovatívne využitie lokálneho mramoru, neprehliadnuteľná farebnosť a prenikavo svieža zeleň všade naokolo. To je kaviareň a reštaurácia v centre Madridu, ktorá sa vymyká z bežných konvencií okolitých podnikov. História tohto dvojposchodového klenotu v centre jedného z najrušnejších miest Európy, však siaha hlboko do štyridsiatych rokov. Vitajte na jednom z najtrendovejších "it spots" dneška.

 

romola 2

 

Luis Guttiérez Soto, modernistický architekt, sa zaslúžil o to, že tvár dnešného Madridu je taká, ako ju poznajú státisíce návštevníkov, ktorí denne križujú ulice veľkomesta. Fasády členené vysokými vertikálnymi oknami sú príznačné aj pre túto reštauráciu. Geometrické obloženie stien v interiéri zaujme už z ulice. 

 

romola 1

 

 

Architekti zo štúdia Andrés Jaque Architects nechali vyniknúť výšku priestoru a päť metrov vysoký strop znížili neobvyklou inštaláciou pravouhlo rezaných mramorových platní. Imaginárny priestor, ktorý tým vzniká, sa prispôsobuje ľudskej mierke. Mramor, ako ústredný prvok, však architekti uplatnili prakticky v celej reštaurácii, nevynímajúc podlahu. 

 

romola 3

 

Po vstupe do reštaurácie na vás čaká obraz rozbúrených vĺn mramorovej podlahy s extrémne vysokým leskom. Pri pohľade na strop, z ktorého doslova kvapkajú listy popínavých kvetov, sa vám možno zatočí hlava. Taký je svet tohto magicky skutočného priestoru v Madride. Magický realizmus, v ktorom je primárnou hodnotou sloboda. Koniec koncov, reštaurácia to tvrdí aj vo svojom vyhlásení. Tu sa spája rozličné s jednotným. Rómola stelesňuje novú generáciu priestorov, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa stali dokonalou kulisou pre všetkých gastroturistov, aj instagramistov. Práve silnejúci trend instainteriérov je témou, ktorej sa začína v posledných mesiacoch venovať zvýšená pozornosť. Nejde totižto len o sezónnu záležitosť, ale o smerovanie interiérového dizajnu, jeho novú funkciu a zásadný vplyv na to, ako budú riešené verejné priestory v najbližšej budúcnosti.